فریتاتا غذایی است که برای وعده‌های صبحانه، نهار و شام مناسب است.این غذای خوشمزه را می‌توان در مدتی کوتاه تهیه کرد و مواد اولیه آن هم به دلخواه قابل تغییر است.

از میوه، نان تست و غلات میتوانید در کنار فریتاتا برای سرو استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه این غذا را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه فریتاتا

تخم مرغ: 6 عدد

شیر بدون چربی و یا نوشیدنی با پایه گیاهی و بدون شکر: یک سوم فنجان

نمک: نصف قاشق چای خوری

فلفل: نصف قاشق چای خوری

گوجه فرنگی خرده شده: 2 عدد

ریحان خشک: یک چای خوری

پنیر موزارلا کم چرب رنده شده: نصف فنجان

طرز تهیه فریتاتا

فر را از قبل با حرارت 200 درجه سانتی گراد (400 درجه فارنهایت) روشن کنید. در قالب های مافین روغن اسپری کنید و یا کاغد روغنی بیاندازید.

در یک ظرف بزرگ، تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل را با دور تند هم بزنید. سپس گوجه فرنگی ها و ریحان خشک را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

با استفاده از ظرف اندازه گیری 125 میلی گرمی (نصف فنجان) خمیر آماده شده را درون قالبهای مافین بریزید. سپس 15 میلی گرم (یک قاشق غذا خوری) از پنیر رنده شده را روی هر یک بریزید.

فریتاتا را داخل فر قرار داده و اجازه بدهید 15 دقیقه بماند. با استفاده از یک دماسنج دیجیتالی مخصوص به غذا، چک کنید که دمای داخل تخم مرغ ها به 74 درجه سانتی گراد (165 درجه فارنهایت) رسیده باشد.

پس از خارج کردن از فر، قبل از خاج کردن غذا از داخل قالب، اجازه بدهید 3 تا 5 دقیقه خنک شود.

نکات تهیه فریتاتا

 

دنبال یک ایده برای ناهار میگردید؟ فریتاتا را به صورت افقی برش بزنید و داخل نان پیتا سرو کنید و یا با با استفاده از ترتیلا رول درست کنید.

از سبزیجاتی که داخل یخچال دارید استفاده کنید تا به کاهش دور ریز مواد غذایی هم کمک کرده باشید. میتوانید در مرحله دوم از پخت، اسفناج یا کلم پیچ تفت داده شده، کلم بروکلی، گل کلم، پیاز خرد شده را اضافه کنید.

اگر تابه شما به جای 6 قالب، 12 قالب دارد، برای جلوگیری از خراب شدن تابه میتوانید داخل قالبهایی که خالی باقی مانده است آب بریزید.

کودکانتان میتوانند در مخلوط کردن مواد با یکدیگر و ریختن مواد داخل قالب کمک کنند و فرزندان بزرگتر در سایر مراحل مثل ریختن پنیر.

می‌توانید مقدار بیشتری از این غذا آماده کنید و داخل یخچال برای 3-4 روز و یا داخل فریزر برای 2 تا 3 ماه نگهداری کنید. برای استفاده می‌توانید آن را در مایکروویو گرم کرده و نوش جان کنید.