شما زمانی غذای خوش طعم برای میل کردن خواهید پخت که از ادویه مخصوص همان غذا استفاده کرده باشید. در این مقاله به ادویه مناسب برای هر غذا خواهیم پرداخت.

ادویه ها در حقیقت قسمت های خشک شده گیاهان مختلف هستند که برای معطر کردن و بالا بردن طعم، به غذاها اضافه می شوند. زیره، هل، دارچین، زردچوبه، فلفل، جوز هندی، میخک، زعفران و خیلی موارد دیگه از ادویه هایی هستند که در پخت غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

ادویه مخصوص غذاهای مختلف

ادویه مناسب برای پخت ماهی

بوی ماهی و برطرف کردن آن یکی از موارد سخت در پخت ماهی هست. برای تهیه اویه مناسب ماهی باید فلفل دلمه خشک شده، نمک ، فلفل سیاه و سفید، پودر خردل، پودر برگ بو، پودر میخک، هل، دارچین و زنجبیل را درون یک میکسر بریزید و با هم دیگر مخلوط کنید.

ادویه مناسب برای پخت مرغ

مرغ در فرهنگ غذایی باید طعم دار شود و برای اینکار می توانید از ترکیب کردن پودر پیاز، پودر هل، پودر تخم گشنیز، پودر زیره سبز، پودر سیر، پودر دارچین، پودر فلفل سیاه و قرمز، پودر زنجبیل، پودر زردچوبه و پودر نمک دریا استفاده کنید.

ادویه مناسب برای پخت گوشت قرمز

اگر قصد پخت گوشت قرمز دارید می توانید از یک ترکیب فوق العاده برای پخت گوشت استفاده کنید. برای تهیه ادویه مخصوص گوشت قرمز از زردچوبه، برگ بو، فلفل سیاه، پودر زیره، فلفل سیاه، دارچین، چیلی، پودر سیر، تخم گشنیز، پئر پابریکا ، پودر زنجبیل، پودر میخک پودر هل می توانید استفاده کنید.

ادویه مناسب برای پخت قورمه سبزی

برای خوش طعم کردن قرمه سبزی که غذای محبوب اکثر ایرانی هاست می توانید از ترکیب ادویه زیر استفاده کنید.برای تهیه این ترکیب از پودر لیمو، پودر غوره ، فلفل سیاه ، زرد چوبه، شنبلیله خشک و پودر رازیانه باید استفاده کنید.

ادویه مناسب برای پخت جوجه کباب

برای بی نظیر کردن طعم جوجه کباب می توانید از ادویه های دارچین، پودر گلپر، زردچوبه، زنجبیل، میخک ، پودر سیر، پودر پیاز، پودر جعفری، تخم گشنیز، دانه هل سبز و ریشه جوز استفاده کنید.

ادویه مناسب برای پخت کباب گوشت

برای پخت انواع کباب می توانید از ترکیب زیر برای طعم دار کردن و خوش طعم کردن کباب استفاده کنید. باید از 1 قاشق چای خوری زردچوبه، فلفل سیاه، پودر برگ بو، پودر زنجبیل، پاپریکا و 1 قاشق غذاخوری پودر پیاز، صف قاشق غذاخوری پودر لیمو عمانی و سماق را باید به ترکیب کباب اضافه کنید.

ادویه مناسب برای پخت گوشت چرخ کرده

برای استفاده از ادویه مناسب گوشت قرمز، می توانید از همان ترکیب ادویه مناسب برای پخت گوشت قرمز استفاده کنید. این ترکیب شامل پودر زیره، زردچوبه، فلفل سیاه، برگ بو، دارچین، چیلی، پودر سیر، تخم گشنیز، پودر پابریکا، پودر زنجبیل، پودر میخک و پودر هل می باشد.

ادویه مناسب برای پختن آبگوشت

آبگوشت یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار بین ایرانی ها است و که استفاده از ادویه های مناسب و مخصوص می تواند به خوشمزه شدن آن کمک کند. بهترین ادویه برای پختن آبگوشتترکیب ادویه های زیره، پودر تخم گشنیز، پودر فلفل سیاه، مرزه، پودر لیمو عمانی، جوز هندی، دارچین و زردچوبه هست که ترکیب این ادویه ها با یکدیگر باعث خوشمزه تر شدن طعم آبگوشت می شود.

ادویه مناسب برای طعم دار کردن مرغ

برای طعم دار کردن مرغ می بایست تکه های مرغ را با ادویه ها ترکیب کنید و اجازه بدهید تا چند ساعتی تکه ها در ادویه ها بمانند. به این منظور تکه های مرغ را با سبزیجات معطری مانند جعفری، ریحان، پونه کوهی، آویشن و رزماریبه همراه ادویه هایی از قبیل پودر پیاز، پودر سیر، پابریکا، نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز مخلوط نمایید.

ادویه مناسب برای اضافه کردن به ماست

ماست یکی از انواع پر مصرف لبنی در بین ایرانی ها هست که به طور معمول در کنار انواع غذاها قرار داده می شود. ماست چه به صورت ساده و چه به صورت ترکیبی باب میل بسیاری از ایرانی ها می باشد. برای خوش طعم کردن ماست و گرفتن سردی آن می توانید از گل سرخ، نعنا، موسیر، پونه، کاکوتی، آویشن، ترخون، پودر سیر و انواع سبزیجات معطر استفاده کنید. ماست و خیار یکی از ترکیبات محبوب ماست هست که از برای این نوع می توانید از نعنا خشک، ریحان، ترخان خشک، مرزه، پودر گل سرخ و فلفل سیاه به آن اضافه و درکنار غذا میل کنید.