انواع ماکارانی، پاستا و لازانیا از غذاهای پرطرفدار برای تمام گروه های سنی هستند.

یکی از پاستاهای خوشمزه که شکل آن تقریبا با بقیه پاستاها متفاوت است، پاستا ریگاتونی است که می توان آن را به شکل کیک پاستا درست کرد. بدین ترتیب که پاستا را بعد از آبکش کردن به صورت عمودی داخل یک قالب بطور فشرده می چینند و داخل آنها را با مواد مختلفی ( اکثرا مواد گوشتی) پر می کنند و با ریختن پنیر پیتزا لابلا و روی پاستاها سبب می شوند چسبندگی کافی بین پاستاها ایجاد شود و بتوان در نهایت بعد از پختن آن را به صورت قالبی در آورد و بعد از بیرون آمدن از قالب شبیه کیک می شود.

در این مطلب طرز تهیه پاستا ریگاتونی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا ریگاتونی

پاستا ریگاتونی: یک بسته

پیاز: 1 عدد

روغن مایع: مقدار کافی

نمک، فلفل، زردچوبه: مقدار کافی

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

فلفل دلمه: 1 عدد

قارچ: 1 پیمانه

رب: 2 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: مقدار کافی

طرز تهیه پاستا ریگاتونی

۱. ابتدا و برای شروع کار 1 بسته پاستا ریگاتونی را داخل یک قابلمه می ریزیم و به قابلمه آب و نمک و مقداری روغن اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم تا پاستا داخل آب بجوشد و کم کم نرم شود. سپس وقتی نرم شد آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

۲. در ادامه مواد میانی پاستا را درست می کنیم. برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد پیازها را داخل تابه می ریزیم و در روغن همراه با کمی نمک و زردچوبه تفت می دهیم تا سبک و طلایی و کم حجم شود.

۳. در ادامه 300 گرم گوشت چرخ کرده را به تابه پیازها اضافه می کنیم و گوشت را در تابه تفت می دهیم تا کمی بپزد. سپس به آن نصف فنجان آب اضافه می کنیم و در تابه را می بندیم و منتظر می شویم تا آب داخل تابه بخار شود و گوشت چرخ کرده بپزد. سپس نمک و فلفل را همراه با 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و آن را در تابه تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده و گوشتها خوشرنگ و مزه دار شود.

۴. در ادامه 1 عدد فلفل دلمه را شسته و آن را نگینی خرد می کنیم و به تابه گوشت اضافه می کنیم و آن را در تابه تفت می دهیم. سپس 1 پیمانه قارچ را شسته و آن را ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب آن بخارشود. مجددا مزه مواد میانی را می چشیم و نمک و فلفل را به مقدار کافی به آن اضافه می کنیم. اکنون مواد میانی پاستا آماده است.

۵. در ادامه یک قالب را برداشته و کف و دیواره های آن را با روغن مایع چرب می کنیم و ریگاتونی را عمودی در دست می گیریم و از مواد گوشتی داخل حفره های آن را پر می کنیم و در بین آنها مقدار زیادی پنیر پیتزا می ریزیم و آنها را به صورت عمودی داخل قالب می گذاریم. سپس قالب را فویل می کشیم.

۶. حالا قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 30 دقیقه قرار می دهیم تا پاستا بپرد و آماده شود. سپس بعد از مدت مذکور قالب را بیرون آورده و روی پاستا پنیر پیتزا می ریزیم و قالب را مجددا در فر گذاشته و گریل را 3 دقیقه می زنیم تا رویش طلایی شود.

۷. اکنون قالب را از فر در اورده و پاستا را برش می زنیم و باسس قرمز آن را سرو می کنیم.