اسمورس (S’mores) دسری است که در آمریکا، کانادا و مکزیک طرفداران زیادی دارد. این دسر شامل مارشمالو کبابی و یک لایه شکلات است که بین دو عدد بیسکویت کراکر گذاشته می‌شود و معمولاً در تابستان، هنگام اردو دور آتش خورده می‌شود.

طرز تهیه ساندویچ بستنی اسمورس به یاد کمپ های طبیعت گردیست که طعم بسیار دلپذیری دارد اما چون همیشه یک آتش در دسترس نداریم. این اسمورس های سرد به شما یک طعم خوب از شکلات و مارشمالو کبابی می دهد. مواد کمی برای تهیه این دسر نیاز داریم که می توانید خودتان کمی هم آنها را تغییر بدهید مثلا می توانید خامه منجمد و پنیر خامه ای را حذف کنید و فقط یک دسر بستنی با تکه های مارشمالو کبابی درست کنید.

ساندویچ بستنی اسمورس را در هر فصلی از سال می توانید درست کنید و محدودیتی برای سرو این اسمورس های خوشمزه وجود ندارد.

مواد لازم برای تهیه اسمورس

بستنی شکلاتی: 1 و 1/2 پیمانه

مارشمالو: 6 عدد

خامه قنادی منجمد: 130 گرم

پنیر خامه‌ای: 110 گرم

بستنی وانیلی: 1 پیمانه

وانیل: 1/2 قاشق مرباخوری

بیسکویت کراکر: 12 عدد

طرز تهیه اسمورس

۱. مواد اولیه را آماده کنید و شعله بالای فر را روشن کنید تا گرم شود.

۲. بر حسب ابعاد 6 عدد از کراکر ها یک قالب مستطیلی انتخاب کنید که 6 عدد کراکر کف آن فیکس شود. ما در این مرحله نیازی به بیسکویت نداریم و فقط برای انتخاب قالب از آنها استفاده میکنیم. حالا کف ظرف را کاغذ روغنی یا سلفون بگذارید و 1 و 1/2 پیمانه بستنی شکلاتی را کمی با چنگال بزنید تا نرم شود سپس کف قالب بریزید و قالب را برای 1 ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی سفت شود.

۳. 6 عدد مارشمالو را درون سینی فر بچینید و درون فر بگذارید تا روی مارشمالوها قهوه ای و برشته شوند.

۴. وقتی لایه بستنی شکلاتی سفت شد به سراغ لایه بعدی می رویم. 130 گرم خامه قنادی منجمد را با همزن برقی هم میزنیم تا فرم گرفته و سفت شود. سپس 110 گرم پنیر خامه ای را جداگانه با همزن برقی هم میزنیم تا نرم شود، سپس به خامه اضافه کرده و چند ثانیه باهم هم می زنیم، 1 پیمانه بستنی وانیلی نرم شده را همراه با مارشمالوهای کبابی به خامه و پنیر اضافه کرده و برای چند ثانیه با همزن برقی هم می زنیم. مهم نیست که مارشمالوها کاملا ریز شود. ممکن است بعضی تکه ها کمی بزرگ باقی بماند که دسر ما را جذاب تر خواهد کرد.

۵. لایه دوم را روی لایه شکلاتی بریزید و روی مواد را صاف کنید و قالب را برای 1 ساعت یا بیشتر در فریزر بگذارید. باید لایه های بستنی کاملا سفت شود. می توانید اینکار را از شب قبل انجام بدهید و بگذارید یک شب بستنی در فریزر بماند.

۶. وقتی بستنی منجمد شد قالب را از فریزر خارج کنید و 6 عدد از کراکرها را روی بستنی بچینید و یک سینی تخت روی قالب بگذارید و قالب را برگردانید، قالب را بلند کنید و سلفون یا کاغذ روغنی را جدا کنید و 6 عدد باقی کراکر را روی بستنی بگذارید و با کمک چاقو برش بزنید.

۷. ساندویچ بستنی اسمورس را سرد سرو کنید و باقی آنها را می توانید در فریزر نگهدارید.