پانینی یا پَنینی (به انگلیسی: Panini، تلفظ ایتالیایی: [paˈni:ni] ، به معنی “نان کوچک، نان غلتکی”) یا پانینو (به معنی “نان رول شده”) یک ساندویچ درست شده با نان ایتالیایی است که معمولاً به صورت برشته یا تُست شده و به شکل گرم، سرو می‌شود. در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، پانینی محدود به نان خاصی نیست و با نانهای مختلفی تهیه می‌شود. برخی از نمونه نان‌هایی که معمولاً برای تهیه آن استفاده می‌شود عبارت‌اند از نان باگت، سیاباتا (Ciabatta)، فوکاسیا (Focaccia) و میچتا (Michetta). برای تهیه این ساندویچ، نان به صورت افقی برش داده شده و با مواد حاضری مانند پنیر، ژامبون، مورتادلا (نوعی سوسیس ایتالیایی)، سالامی یا سایر مواد غذایی پر می‌شود. بعد از تکمیل مواد داخل نان، ساندویچ فشرده شده و برشته می‌شود و بعد از آن سرو می‌شود.

با ما همراه باشید تا در این مطلب طرز تهیه پنینی مرغ را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه پنینی مرغ

پنیر خامه ای: نصف لیوان

نان تست سبوسدار: 8 تکه

فلفل هالوپینو: 1/3 لیوان

نمک و فلفل: به مقدار کافی

پاپریکا: به مقدار کافی

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع: به مقدار کافی

تخم مرغ: 2 عدد

آرد سوخاری: نصف پیمانه

آرد سفید: نصف پیمانه

سینه مرغ: 2 عدد

پنیر گودا: 8 ورق

طرز تهیه پنینی مرغ

۱. در مرحله اول و برا ی شروع 2 عدد سینه مرغ را با اب می شوریم و هر کدام از ان را با چاقو به دو قسمت تقسیم می کنیم واستخوان ان را جدا می کنیم و سپس سینه مرغ را با کمی نمک و فلفل و پاپریکا و روغن زیتون از هر دو طرف و زیر و رو مزه دار می کنیم . سپس ان را لای نایلون قرار می دهیم و با بیفتک کوب می کوبیم تا نازک و کم قطر و پهن شود.

۲. سپس در این مرحله داخل سه ظرف مختلف ارد سفید و تخم مرغ هم زده و پودر سوخاری می ریزیم و سینه مرغ کوبیده شده را ابتدا در ارد می غلتانیم و ان را به ارد اغشته می کنیم و سپس ان را در تخم مرغ فرو می بریم و در اخر سینه مرغ را در ارد سوخاری می غلتانیم . سپس در داخل یک تابه کمی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی شعله گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و سپس سینه مرغ کوبیده شده را در روغن داغ تفت می دهیم و ان را سرخ می کنیم.

۳. سپس در این مرحله داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاربم و وقتی روغن داغ شد ، پنیر خامه ای و فلفل را در تابه تفت می دهیم تا مخلوط شوند و سس درست می کنیم.

۴. سپس در این مرحله برای هر سینه مرغ دو عدد پنیر گودا را بر می داریم و انها را دور سینه مرغ ها قرار می دهیم. این کار را برای همه مرغها تکرار می کنیم.

۵. سپس در این مرحله در یک ظرف مسطح 1 عدد نان تست سبوسدار (در صورت عدم دسترسی به ان تست از نان باگت نیز می توان استفاده کرد) را قرار می دهیم و روی نان را از سس تهیه کرده در مراحل قبل می مالیم و سپس سینه مرغ پنیر دار را روی سس قرار می دهیم و سپس نان دوم را روی مرغ قرار می دهیم. این کار را برای 6 نان باقی مانده و با بقیه مرغها نیز انجام می دهیم.سگس ساندویچها را با ساندویچ ساز پرس می کنیم.

ٰ۶. سپس در این مرحله وقتی ساندویچها امده شد و همه انها پرس شدند ان را در یک ظرف مناسب می ریزیم و انها را با سس خردل و سس سیر و جعفری و پیاز برای وعده شام ان را میل می کنیم.