خورش داوود پاشا یکی از غذاهای خوش طعم و پرطرفدار ترکیه است که شباهت زیادی با فسنجان ایرانی دارد. این خورش خوشمزه از گوشت چرخ کرده، پیاز، نعناع و رب انار تهیه می‌شود و طعمی ملس یا ترش دارد.

با ما همراه باشید تا طرز تهیه این خورش را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش داوود پاشا

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

پیاز: ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه: به مقدار لازم

نعناع خشک: ۱ قاشق غذاخوری

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۱ لیوان

روغن یا کره: به مقدار لازم

طرز تهیه خورش داوود پاشا

۱. ابتدا یک عدد پیاز متوسط را رنده‌ی ریز می‌کنیم، آب آن را گرفته و داخل کاسه ای می‌ریزیم. گوشت چرخ کرده و ادویه‌ها شامل نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم و با دست حسابی ورز می‌دهیم. چند باری برمی‌داریم و محکم به ظرف می‌کوبیمش تا منسجم شود.

حالا روی ظرف را پوشانده و به مدت حداقل ۱ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا استراحت کند.

۲. از مواد گوشتی به اندازه‌ی یک گردو برمی‌داریم و داخل دستمان گرد می‌کنیم. همه‌ی مواد گوشتی را به همین ترتیب کوفته قلقلی درست می‌کنیم. داخل تابه‌ای مقداری روغن می‌ریزیم و کوفته قلقلی‌ها را سرخ می‌کنیم. زمانی که کامل سرخ شدند از تابه خارج می‌کنیم.

۳. یک عدد پیاز را رنده کرده یا نگینی ریز خرد می‌کنیم و داخل همان تابه می‌ریزیم و با مقداری روغن تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی شوند. مقداری زردچوبه و نمک هم به آن اضافه می‌کنیم. حالا کوفته قلقلی‌های سرخ شده را به تابه بر می‌گردانیم. یک قاشق غذاخوری پودر نعنا خشک به آن اضافه کرده و با مواد مخلوط می‌کنیم. چند ثانیه بعد ۲ قاشق رب انار را که با یک لیوان آب مخلوط کردیم داخل تابه می‌ریزیم.

سپس درب تابه را گذاشته و اجازه می‌دهیم با حرارت ملایم حدود نیم ساعت بجوشد و خورش جا افتاده و غلیظ‌تر شود.

۴. پس از جا افتادن خورش، آن را در ظرف مورد نظر می‌ریزیم و به همراه برنج سرو می‌کنیم. برای تزیین روی خورش می توانید از دانه‌های انار و برگ نعناع تازه و خلال پسته استفاده کنید.