بیسکویت، (به فرانسوی: Biscuit) گونه‌ای خوراکی است که مادهٔ اصلی آن آرد است. ریشهٔ واژهٔ بیسکویت از دو کلمهٔ لاتینِ bis به‌معنای دو بار و coquere به‌معنای پخته‌شده گرفته‌شده و روی هم معنای «دو بار پخته‌شده» را می‌رساند. این نام‌گذاری به شیوهٔ پخت آن بازمی‌گردد، زیرا نخست بیسکویت را می‌پختند و سپس آن را به‌آرامی درون یک فر خشک می‌کردند.

در این مطلب طرز تهیه بیسکویت ساده خانگی در فر را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت ساده خانگی در فر

آرد: ۲۸۰ گرم

کره: ۱۵۰ گرم

پودر قند: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

بیکینگ‌پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه بیسکویت ساده خانگی در فر

۱. کره را بیرون یخچال قرار دهید تا کاملا نرم شود. سپس آن را به همراه پودر قند با همزن بزنید تا کرمی و روشن شود. اگر همزن ندارید دستکش آشپزی بپوشید و با نوک انگشتانتان کره و پودر قند را ترکیب کنید.

۲. حالا آرد و بیکینگ‌پودر را از الک رد کنید و در چند مرحله به این مخلوط اضافه کنید. نکته‌ای که باید برای تهیه خمیر بیسکویت خانگی بدانید این است که میزان دقیقی برای آرد وجود ندارد. خمیر بیسکویت در ابتدا شل و چسبناک است. شما باید آرد را به تدریج اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. زمانی که بتوانید خمیر را با دست یا کاردک جمع کنید یعنی آرد کافی است. نکته مهم بعدی این است که به هیچ‌وجه خمیر بیسکویت را ورز ندهید. ورز دادن موجب می‌شود خمیر روغن بیاندازد و خراب شود. خمیرتان را در نایلون بپیچید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

۳. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

۴. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و بین دو کیسه فریزر به ضخامت ۰.۵ سانتی‌متر باز کنید. در این مرحله می‌توانید به کمک کاتر به هر شکلی که دوست دارید خمیر را قالب بزنید. اگر کاتر ندارید می‌توانید با دهانه لیوان یا استکان بیسکویت گرد ساده درست کنید.

۵. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، اما آن را چرب نکنید. کره درون خمیر به اندازه کافی روغن پس می‌دهد و بیسکویت‌ها نخواهند چسبید. بیسکویت‌ها را با کمی فاصله، روی سینی بچینید و برای ۱۳ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. پس از ۱۳ دقیقه زیر یکی از بیسکویت‌ها را چک کنید. اگر طلایی شده باشد پخت کافی است.