«لینگوئینی» یکی از انواع پاستاها است و همانطور که میدانیم پاستاها یکی از محبوب‌ترین غذاها برای تمامی سنین در دنیا هستند.

مقدار ضخامت لینگوئینی از فتوچینی کمتر است و در واقع نوارهای نازک و طولانی و صاف از پاستاها هستند که شکل اسپاگتی مسطح را دارند. لینگوئینی اغلب با انواع سس ها و بیشتر با انواع صدف‌ها و میگو‌ها سرو می‌شود ولی شما بنا به ذائقه خود می‌توانید آن را با مواد دلخواه تهیه کنید.

با ما همراه باشید تا در این مطلب طرز تهیه یک پاستا لینگوئینی خوشمزه با سس مخصوص را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا لینگوئینی

پاستا لینگوئینی: ۱ بسته

ریحان: ۱۰۰ گرم

گردو: ۲۰ گرم

سیر: ۲ حبه

روغن زیتون: ۸۰ گرم

پنیر پارمزان: ۳۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه لینگوئینی با پنیر و سس مخصوص

 

۱. ابتدا باید سس لینگوئینی را تهیه کنید برای شروع ریحان تازه را که شسته و پاک شده را داخل مخلوط کن بریزید و به آن گردو خرد شده و سیر پوست گرفته شده و کمی روغن زیتون پنیر پارمزان اضافه کنید.

۲. حالا باید دستگاه را روشن کنید و بگذارید یک سس کامل سبز رنگ تهیه شود تمام مواد باید پوره شود بهتر است هر از چند گاهی دستگاه را خاموش و دور گیری کنید تا تمام مواد مخلوط شود سس پستو بدست آمده را کنار بگذارید.

۳. داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس به دلخواه یک استاک مرغ را داخل آب بریزید و صبر کنید تا حل شود سپس پاستا لینگوئینی را همان طور درسته و بدون خرد کردن داخل قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا خوب پخته و نرم شود سپس آبکش کنید دقت کنید نباید روی پاستا آب سرد بگیرید زیرا قرار نیست دم گذاشته شود آب سرد باعث سفت شدن پاستا می شود.

۴. لینگوئینی آبکش شده را داخل تابه ریخته و سس مخصوص را به آن اضافه کنید و کمی روی حرارت ملایم تفت دهید تا سس به خرد لینگوئینی برود و پاستا کرمی بدست بیاد به همین راحتی لینگوئینی ما آماده شده است آن را داخل بشقاب بریزید و با پنیر پارمزان و گوجه گیلاسی تزئین کنید.