چیزبرگر، همبرگری است که روی آن پنیر قرار دارد. چنان‌که مرسوم است، برش پنیر در بالای گوشت پهن و معمولاً گردی قرار دارد اما همچنین می‌تواند شامل بسیاری از تنوعها در ساختار، مواد و ترکیب باشد.

این واژه خودش یک واژه چندبخشی از لغات Cheese و Burger است. پنیر معمولاً به همبرگر در حال پخت مدت کمی قبل از اینکه گوشت کاملاً پخته بشود اضافه می‌گردد که به پنیر این اجازه را می‌دهد تا آب شود. چیزبرگرها بیشتر اوقات با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، خیارشور، سس خردل، سس مایونز، سس کچاپ و گاه به گاه با بیکن سرو می‌شود.

در این مطلب طرز تهیه یک چیزبرگر خوشمزه در منزل را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه چیزبرگر برای ۵ نفر

گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۳ عدد

سیر: ۵ حبه

قارچ: ۲۵۰ گرم

کاهو: به مقدار دلخواه

گوجه حلقه شده: به مقدار دلخواه

آبلیمو: به مقدار لازم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پنیر چدار ورقه‌ای: به مقدار لازم

ادویه مخصوص همبرگر: به مقدار دلخواه

نان مخصوص همبرگر: ۵ عدد

طرز تهیه چیز برگر

۱. در مرحله اول از طرز تهیه چیز برگر گوشت چرخ‌کرده را به همراه ادویه همبرگر، نمک، پیاز رنده شده و سیر رنده شده حسابی ورز بدهید. مواد برگر باید تا جایی ورز داده شوند که کاملاً یکدست شده باشند.

۲. بهتر است مواد گوشتی را بعد از ورز دادن به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید؛ اما اگر عجله دارید حداقل برای ده دقیقه اجاره دهید در دمای یخچال خنک شود. بعد از استراحت گوشت آن را به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید و به شکل گلوله دربیاورید.

۳. با کف دست گلوله‌ها را تا جایی صاف کنید که به دایره‌هایی با قطر ۱ سانتی‌متر و پهنای ۱۲ سانتی‌متری تبدیل شوند. این بهترین اندازه برای آماده کردن قرص‌های برگر است. اگر نان مخصوص همبرگر خریده‌اید، برای اندازه‌گیری سایز برگرها از اندازه نان‌ها کمک بگیرید.

۴. حالا نوبت سرخ کردن برگر است. این مرحله از طرز تهیه چیز برگر را می‌توانید به روش‌های متفاوتی انجام دهید، اما ما در این دستور سرخ کردن یا گریل کردن برگر را پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار تابه یا دستگاه گریل را گرم کنید و مقدار کمی روغن داخل آن بریزید. اجازه بدهید روغن خوب داغ شود. سپس همبرگر را داخل تابه سرخ کنید. برای سرخ شدن دو طرف همبرگر به ده تا دوازده دقیقه زمان احتیاج دارید.

۵. در این فاصله فرصت دارید قارچ‌ها را آماده کنید. قارچ‌ها را از پهنا برش بزنید و به همراه مقداری آبلیمو، نمک و فلفل سیاه در تابه دیگری تفت بدهید. استفاده از آبلیمو اختیاری است اما باعث می‌شود قارچ‌ها هنگام سرخ شدن سیاه نشوند.

۶. سی ثانیه قبل از آماده شدن برگرها زمان تبدیل‌شدنشان به چیز برگر است. پس روی هر قرص برگر یک ورقه پنیر چدار یا هر پنیری دیگری که دوست دارید قرار دهید تا روی حرارت ملایم برگرها آب شوند.

۷. در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز برگر نان‌ها را از وسط برش بزنید و با مخلوطی از سس‌های دلخواهتان کف نان را بپوشانید. روی آن پیاز حلقه شده، گوجه، خیار شور و کاهو بچینید. قرص چیز برگر را روی سبزیجات گذاشته و قارچ‌ها را روی آن بچینید. لایه دیگر نان را روی ساندویچ قرار بدهید و نوش جان کنید.