سوپ بیسک چند صد سال پیش در فرانسه ظاهر شده و با گوشت مرغ وحشی (اغلب بلدرچین) تهیه می‌شد. در اواسط قرن هفدهم، تهیه سوپ منحصراً از سخت پوستان با افزودن پیاز، کرفس، هویج و شراب شروع شد.

ماده اصلی این سوپ خرچنگ، خرچنگ دریایی یا میگوی دو بار پخته شده است. به این صورت که ابتدا آنها را با پوست سختشان سرخ می‌کنند و سپس در شراب یا کنیاک، خامه و مایه سوپ قرار می‌دهند.

برخی معتقدند که کلمه “بیسک” با خلیج بیسکای در ارتباط است و در همان مکان‌ها بود که دستور تهیه یک غذای محبوب ظاهر شده و برخی دیگر بر این باورند که این نام از نوعی روش پخت و پز الهام گرفته، یعنی از کلمه فرانسوی “bis cuites” به معنی “دو بار پخته شده” ترجمه شده است.

مواد لازم برای تهیه بیسکوی میگو

شاه میگو با پوست: 500 گرم

شراب سفید: 100 میلی لیتر

خامه: 100 میلی لیتر

آبگوشت ماهی: 500 میلی لیتر

کرفس: 2 ساقه

پیاز: 1 عدد

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

زعفران: به مقدار لازم

برگ بو: 2-3 عدد

فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه بیسکوی میگو

۱. میگوها را پوست بگیرید، رگ روده را خارج کرده و در یخچال قرار دهید. پوسته‌ها و سرهای باقیمانده را در ظرفی مقاوم در برابر حرارت قرار داده، روغن زیتون اضافه کرده و با حرارت زیاد حدود سه دقیقه تفت دهید. حرارت را کم کنید و شراب سفید را اضافه کنید، آن را تا جایی بپزید تا مایع کاملاً بخار شود.

۲. پیاز و کرفس را خرد کنید. آبگوشت ماهی را همراه با پوسته‌ها و سرها در ظرفی ریخته، سبزیجات و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه بدهید حدود 30 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.

۳. آب گوشت را صاف کنید، دوباره آن را روی حرارت کم قرار داده و خامه را اضافه کنید. در این زمان میگوها را در روغن زیتون سرخ کرده و به آبگوشت اضافه کنید.

۴. حالا غذا را در ظروف سرو ریخته و در صورت تمایل با جعفری تازه تزئین کنید.