شکلات یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌های دنیا برای همه افراد در تمامی سنین می‌باشد. تهیه شکلات تخته‌ای در خانه می‌تواند برای همه جذاب باشد. والدین می‌توانند این کار را با کمک فرزندانشان انجام دهند و شکلاتهای جذاب و خوشمزه‌ای تهیه کنند.

شکلات تخته‌ای را می‌توان بعنوان میان وعده همراه با چای و قوه استفاده کرد و همچنین در تهیه انواع شیرینی‌ها و دسرها قابل استفاده هستند.

مواد لازم برای تهیه شکلات تخته‌ای

پودر کاکائو: 30 گرم

پودر قند: 35 گرم

روغن صاف قنادی یا کره: 100 گرم

طرز تهیه شکلات تخته‌ای

۱. برای تهیه شکلات تخته‌ای ابتدا کتری را آب می‌کنیم و روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش بیاید و روغن صاف قنادی یا کره را در کاسه‌ای ریخته و کاسه را روی کتری می‌گذاریم تا با بخار، آب شود. بعد آن را کنار می‌گذاریم تا کاملا خنک شود.

۲. پودر قند را از الک رد می‌کنیم و داخل کاسه‌ای می‌ریزیم و همین‌طور پودر کاکائو را نیز الک می‌کنیم و به آن اضافه می‌کنیم و روغن یا کره ذوب شده را به آن می‌افزاییم.

۳. در این مرحله مواد را با قاشق خوب مخلوط می‌کنیم و کاسه را روی حرارت بخار کتری می‌گذاریم و به مدت 2 دقیقه مواد را آرام با قاشق هم می‌زنیم. سپس مایه شکلات را در قالب های سیلیکونی مورد نظر می ریزیم.

۴. حالا قالبها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار می‌دهیم تا شکلات‌ها طرح قالب را بگیرد. پس از گذشت 30 دقیقه شکلات‌ها را از داخل قالب بیرون می‌آوریم و در ظرف مورد نظر آن‌ها را می‌چینیم.

نکاتی درباره شکلات تخته‌ای

این شکلات برای تزئین انواع کیک یا گاناش‌کشی بسیار مناسب است فقط حتما از روغن صاف استفاده کنید. اگر از روغن صاف استفاده کرده باشید مدت زمان بیشتری می‌شود شکلات‌ها را نگهداری کرد.

اما اگر از کره استفاده کرده باشید باید زودتر شکلات‌ها را مصرف کنید چون زودتر نرم می‌شوند و به هیچ عنوان از روغن مایع یا جامد استفاده نکنید. طعم اصلی این شکلات وابسته به طعم پودر کاکائو است پس از بهترین مارک آن استفاده کنید.