ساندویچ فیله مرغ سوخاری یک ساندویچ خوشمزه و بین‌المللی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای مهمانی‌ هم باشد.

برای تهیه این ساندویچ ابتدا فیله مرغ را مزه دار کرده و بعد آنها را سرخ می‌کنیم.

در ادامه طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ سوخاری در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ فیله مرغ سوخاری (برای ۲ نفر)

فیله مرغ: ۲ عدد

ماست: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

آرد سفید: ۱ لیوان

سس همبرگر: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پاپریکا و پودر سیر: به مقدار کافی

نان همبرگر: ۲ عدد

طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ سوخاری

۱. برای تهیه ساندویچ فیله مرغ سوخاری خوشمزه ابتدا فیله‌های مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ماست را به همراه آب لیمو ترش روغن زیتون و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا به کاسه اضافه می‌کنیم.

۲. در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا فیله های مرغ به خوبی طعم دار شوند.

۳. پس از اینکه فیله مرغ به خوبی طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می‌کنیم. حالا آرد سفید را داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم، سپس مقداری نمکف فلفل سیاه و ادویه های مورد سلیقه خود را به آرد اضافه کرده و به خوبی ترکیب می‌کنیم.

۴. در این مرحله یک کاسه حاوی آب یخ هم جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و به اندازه‌ای روغن اضافه می‌کنیم که فیله‌ها هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشند.

۵. حالا فیله‌های را داخل آرد سفید می‌ریزیم و مانند شستن لباس می‌چلانیم تا کامل آغشته به آرد شوند. سپس از آرد خارج می‌کنیم و در آب سرد می‌اندازیم. این کار را سه تا چهار مرتبه انجام می‌دهیم تا فیله‌ها به خوبی آرد را جذب کنند.

۶. فیله‌ها را داخل روغن داغ می‌اندازیم و اجازه می‌دهیم به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه سرخ کردن فیله‌ها به پایان رسید، آنها را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آنها به طور کامل گرفته شود.

۷. حالا داخل نان‌های باگت کمی سس همبرگر می‌زنیم و فیله‌ها را داخل نان‌ها قرار می‌دهیم. در ادامه به دلخواه مقداری کاهو، گوجه فرنگی و خیارشور خرد می‌کنیم و به نان‌های باگت اضافه کرده و به صورت داغ سرو می‌کنیم.