اسپاگتی یا رشتار نوعی پاستای استوانه‌ای نازک و کشیده با ریشه ایتالیایی و سیسیلی است. این غذا یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی‌هاست و غالباً از سمولینا یا آرد معمولی و آب تهیه می‌شود.

اسپاگتی را با سس‌ها و پنیرهای مختلفی می‌توان تهیه کرد. اسپاگتی اسفناج با مرغ یکی از خوشمزه‌ترین انواع اسپاگتی است که طرز تهیه راحتی هم دارد. دراین مطلب طرز تهیه این غذا را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ 

گوشت سینه مرغ: ۵۰۰ گرم

ماکارونی: ۵۰۰ گرم

اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم

پنیر پارمزان: ۵۰ گرم

قارچ: ۱۵۰ گرم

لیموترش: یک عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ

۱. در یک قابلمه نسبتا بزرگ آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب جوشید ماکارونی را درون آب ریخته و کمی نمک به آن اضافه کنید. سعی کنید ماکارونی‌ها را هم بزنید تا به هم نچسبند. برای جلوگیری از چسبندگی ماکارونی‌ها می‌توانید کمی روغن در ظرف آب بریزید. بیشتر از یک قاشق روغن استفاده نکنید. وقتی ماکارونی‌ها ۱۰ دقیقه در آب جوشید لازم است تا آن‌ها را آبکش کنید. پس از آبکش کردن، آب که آب سرد روی آن بریزید. این کار از چسبیدن ماکارونی‌ها به هم جلوگیری می‌کند.

۲. سینه مرغ را به صورت تکه‌های ریز در آورید. سپس در روغن زیتون و سیر تفت دهید تا جایی که رنگ مرغ تغییر کند و تقریباً پخته شود. پس از آن نمک و فلفل و پوست رنده شده لیمو و دو قاشق آبلیمو را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی پنیر پارمزان هم به مواد اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید.

۳. اسفناج‌ها را بخارپز کنید تا رنگ آن‌ها تیره شود. پس از آن به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و کاملا هم بزنید. اسفناج و مواد داخل ماهیتابه را ۵ دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید.

۴. در مرحله آخر ماکارونی را داخل قابلمه بزرگ بریزید. سس اسفناج تهیه شده در ماهیتابه را به ماکارونی اضافه کنید. ماکارونی و سس را کاملاً هم بزنید و ۲۰ دقیقه روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا دم بکشد. اسپاگتی شما آماده سرو است.