تمپورا یکی از معمول‌ترین غذاها در آشپزی ژاپنی است. در این نوع غذا انواع خوراک‌های دریایی، سبزیجات و تره‌بار ابتدا در مخلوطی خمیر مانند از آرد تمپورا و آب (گاهی شیر) فرو برده شده و سپس در روغن داغ و فراوان سرخ می‌شود و برای چاشنی از سس سویا استفاده می‌شود.

در این مطلب طرز تهیه تمپورا میگو را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه تمپورا میگو

میگو (درشت): ۱۰ عدد

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

تخم مرغ: ۱ عدد زرده

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای خوری

آرد سفید: ۱۰۰ گرم

پودر نشاسته (ذرت): ۳-۴ قاشق غذا خوری

آب (سرد): ۲۰۰ میلی لیتر

طرز تهیه تمپورا میگو

۱. میگو‌ها را تمیز می‌کنیم و سپس میگو را به صورت صاف در آورده و با کارد شیار‌هایی روی شکمش ایجاد می‌کنیم. (با این شیار‌ها میگو از خمیدگی بیرون آمده و صاف خواهد شد).

۲. برای تهیه خمیر، بکینگ پودر، نمک و آرد را مخلوط کرده و سپس الک می‌کنیم و داخل کاسه می‌ریزیم. زرده را با همزن می‌زنیم و سپس آب یخ و دو قطعه یخ به آن اضافه می‌کنیم. (این به منظور ایجاد برودت زیاد در خمیر انجام می‌شود که در حالت پفکی میگو و تمپورا تاثیر زیادی دارد).

۳. مایه تخم مرغ را با آرد کم کم مخلوط می‌کنیم. (این مایه نباید کاملا همزده و یا یکدست شود). مثل مایه کیک اسفنجی باید حباب‌های اکسیژن داخلش باقی بماند و گلوتن یا حالت چسبناک خمیر تشکیل نشود.

۴. نشاسته ذرت را با الک روی میگو‌ها می‌پاشیم. میگو‌ها را چند مرتبه داخل خمیر آغشته کرده و چندین بار این کار را تکرار می‌کنیم تا کل میگو را پوشش بدهد.

۵. روغن را داخل ظرفی پر کرده و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا کاملا داغ شود. به مدت دو تا سه دقیقه میگو‌ها را داخل روغن غوطه ور می‌کنیم.

نکات مهم برای تهیه تمپورا

تمپورا را می‌شود با انواع سبزیجات آبپز و سس‌های تند و خوشمزه ژاپنی امتحان کرد.

مقدار میگو‌های داخل روغن نباید زیاد باشد، چون دمای روغن پایین آمده و نتیجه دلخواه گرفته نمیشود.