پاپ کورن یا ذرت بو داده یکی از پرطرفدار ترین میان‌وعده‌ها در تمام سنین در دنیا است. پاپ کورن سرشار از فسفر و پروتئین بوده و به همین دلیل یک میان وعده مفید به حساب می‌آید.

این میان وعده خوشمزه را می‌توان به راحتی و در طعم‌های مختلف در منزل تهیه کرد. در این مطلب فوت و فن تهیه انواع پاپ کورن طعم‌دار را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن

ذرت: برای هر نفر تقریبا ۱ مشت دانه شده

نمک: به میزان لازم

کره: ۱ قاشق مربا خوری سر خالی

روغن: ۱ قاشق مربا خوری سر خالی

طرز تهیه پاپ کورن

۱. برای این کار به یک قابلمه بزرگ در دار احتیاج داریم. روغن و کره را با هم داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می‌گذاریم که کمی گرم شود (در حدی که کره آب شود).

۲. بعد دانه ذرت را به اندازه‌ای که کف ظرفمان را کامل بپوشاند می‌ریزیم و در آن را می‌بندیم. شعله را چند ثانیه زیاد و بعد از آن کم می‌کنیم. بعد از حدود یک دقیقه ذرت‌ها با صدا شکفته شده و به در ظرف می‌خورند. هر چند لحظه یک بار در قابلمه را سفت نگه داشته و ظرف را تکان بدهید که ذرت‌ها نسوزند.

۳. وقتی این صدا تمام شد. زیر ظرف را خاموش کنید و بعد از حدود یک دقیقه در ظرف را باز کنید و نمک را به میزان دلخواه اضافه کنید (اول مطمئن شوید که دیگر ذرتی نمانده که شکفته شود بعد در ظرف را باز کنید).

نکاتی برای تهیه انواع پاپ کورن طعم‌دار

پاپ کورن لیمویی

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

پاپ کورن پنیری

برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!

پاپ کورن گوجه‌ای

برای تهیه این پاپ کورن یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پاپ کورن کره‌ای

برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

پاپ کورن سرکه‌ای

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

پاپ کورن شکلاتی

مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن

برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی‌کند.

ذرتتان نباید نم‌دار باشد و بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید.

 ذرت نباید خیلی کهنه باشد.

حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می‌شود و پاپ کورن‌ها خوب پف نمی‌کند و خیس می‌شود.

می‌توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیرون بیاید.