پختن کیک در منزل یکی از تفریحات خوشمزه و لذت‌بخش است. در این میان کیک شکلاتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا به عنوان عصرانه یا میان وعده سرو می‌شود. این کیک خوشمزه را می‌توان به راحتی در منزل تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

آرد: ۲.۵ پیمانه

شیر: ۱ پیمانه

تخم‌مرغ: ۴ عدد

روغن: ۱/۲ پیمانه

شکر: ۱.۵ لیوان

وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

بکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۱/۲ پیمانه

شکلات تخته‌ای: ۲۰۰ گرم (برای تهیه گاناش)

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی

۱. ابتدا تخم مرغ و شکر را چند دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار شود.

۲. در مرحله بعد، روغن و شیر را به ترکیب اضافه کرده و مجدد به‌خوبی هم بزنید.

۳. حالا باید تمامی مواد پودری مانند آرد، پودر کاکائو، بکینگ‌پودر و وانیل را با یکدیگر ترکیب کنید. (حتما قبل از اضافه کردن این مواد، چندین بار آن‌ها را الک کنید تا مخلوط شما گلوله گلوله نشود.) مخلوط آرد را باید کم‌کم به مواد هم زده شده اضافه کنید و سپس، آن را به‌خوبی هم بزنید.

۴. کمی کره یا روغن جامد را در کف قالب بمالید و مواد کیک را روی آن بریزید. این نکته را به یاد داشته باشید که فر باید از قبل گرم شود. مواد کیک را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

طرز تهیه گاناش روی کیک

تا زمانی که کیک پخته شود، می‌توانید گاناش را آماده کنید، البته تهیه گاناش قابل حذف است و می‌توانید به جای آن، با استفاده از میوه، روی کیک را تزئین کنید.

برای تهیه گاناش باید خامه و شکلات تخته‌ای را روی حرارت بگذارید تا شکلات درون خامه حل شود. پس از اینکه این ترکیب خوشمزه خنک شد، می‌توانید آن را روی کیک شکلاتی بمالید و نوش جان کنید.