شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشن‌های باستانی ایرانیان است. در این شب که بلندترین شب سال است اقوام و آشنایان دور هم جمع شده و با خواندن اشعار حافظ و تهیه انواع مختلف غذاها و میوه‌ها و آجیل این جشن را برگزار می‌کنند.

تهیه کیک با طرح هندوانه یک پشنهاد خوشمزه و متفاوت است که به راحتی می‌توانید در منزل آن را تهیه و تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک هندوانه

ژله هندوانه: ۱بسته

شکر: ۳ پیمانه

آرد: ۵ پیمانه

بیکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

کره: ۲ پیمانه

تخم مرغ: ۸ عدد

شیر: ۲ پیمانه

وانیل: ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هندوانه

۱. در اولین مرحله باید دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا فضای داخلی آن برای قرار گرفتن محتویات کیک گرم شده باشد.

۲. سپس داخل یک ظرف مناسب مقداری آرد و بکینگ پودر الک کرده و با هم مخلوط کنید و مقداری پودر ژله، نمک و شکر را هم اضافه کنید و همه آنها را با هم مخلوط کنید.

۳. حالا کره را داخل دمای اتاق بگذارید تا نرم شود و به محتویات ظرف خود اضافه کرده و با کمک هم زن برقی آنها را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

۴. اکنون باید در یک ظرف جدا تخم مرغ، شیر و پوره هندوانه را هم با یکدیگر مخلوط کرده و آنها را هم بزنید تا یکدست شوند و بعد آنها را به موادی که از قبل ترکیب کرده بودید اضافه کنید و با استفاده از همزن هم بزنید.

۵. حالا باید یک قالب مناسب را برای تهیه کیک شب یلدا خود در نظر بگیرید و داخل آن را با استفاده از کاغذ روغنی خوب بپوشانید و محتویات کیک‌ هندوانه ای که آماده کرده اید را داخل قالب بریزید و همه جای آن پخش کنید و حدود ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

۶. در مدت زمانی که کیک می‌پزد نباید در فر را باز کنید چون باعث می‌شود کیک به اندازه کافی حجم نگیرد. در نهایت برای اینکه مطمئن شوید کیک هندوانه شما پخته یا نه می توانید یک خلال دندان یا سیخ چوبی داخل کیک فرو ببرید و بیرون بیاورید اگر کیک به آن نچسبید یعنی پخته و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید و از کاغذهای روغنی و قالب جدا کرده و سرو کنید.

۷. انواع مختلف تزیین کیک شب یلدا را می‌توانید با جستجو در اینترنت مشاهده کرده و از آن‌ها ایده بگیرید و کیک هندوانه‌ای خود را با توجه به سلیقه و ایده‌هایی که در ذهن دارید آماده کنید و یک شب خاطره انگیز در کنار خانواده و عزیزانتان رقم بزنید.

۸. برای درست کردن پوره هندوانه باید هسته هندوانه را از آن بیرون بیاورید و هندوانه را داخل مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید.