کیک پاپ، کیک‌های کوچکی به شکل توپ هستند که بر روی چوب آبنبات قرار می‌گیرند و روی آنها با شکلات پوشانده می‌شود. این کیک‌ها ظاهر متفاوت و قشنگی دارند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای انواع مهمانی و تولد و عروسی و … هستند.

کیک پاپ را می‌توانیم بسته به رنگ مربوط به نوع مراسم و یا تزئین کیک، تهیه و طراحی کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک پاپ

کره: ۱۲۰ گرم

شکر: ۱۵۰ گرم

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سفید: ۱۸۰ گرم

شیر: ۴ قاشق غذا خوری

کره: ۸۰ گرم برای کرم

پنیر خامه‌ای: ۴۰ گرم برای کرم

پودر قند: ۲۰۰ گرم برای کرم

شکلات سفید: ۴۰۰ گرم برای کرم

وانیل: ۱ قاشق چای خوری برای کرم

طرز تهیه کیک پاپ

۱. قبل از تهیه پاپ کیک فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود.

۲. برای تهیه پاپ کیک ابتدا ظرفی مناسبی را انتخاب کرده، سپس شکر و کره را درون آن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت مایه کرم رنگ و یکدستی درآید. شما برای این کار می توانید از هم زن برقی نیز استفاده کنید.

۳. بعد از این کار تخم مرغ ها را تک تک درون ظرف شکسته و هم بزنید.

۴. از این مرحله به بعد کار هم زدن کیک را به صورت دستی انجام دهید، شیر و وانیل را نیز به ظرف اضافه کرده و به مقدار کمی، در حدی که شیر و وانیل با بقیه مواد ترکیب شوند هم بزنید.

یکی از نکات مهم شیرینی پزی این است که قبل از مصرف آرد حتما آن را الک کنید تا چسبندگی بین ذرات آن از بین رفته و هنگامی که با بقیه مواد ترکیب می شود حالت گلوله گلوله به خود نگیرد.

بنابراین ابتدا آرد را الک کرده، سپس به آرامی به بقیه مواد اضافه کرده و هم می زنیم.

۵. قالب کیک پزی مناسبی با توجه به حجم مایه کیک، را با کمی روغن یا کره چرب کنید و مقداری آرد درون آن بپاشید، این کار باعث می شود کیک به راحتی بعد از پخته شدن از قالب جدا شود.

۶. بعد از آماده سازی قالب، مایه کیک را درون قالب ریخته و درون فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید. حدود ۳۰ الی چهل دقیقه طول می کشد کیک پخته شود، در این مدت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید.

برای آن که بفهمید کیک شما کاملا پخته شده است، خلال دندانی را داخل کیک فرو کنید اگر کیک به خلال دندان نچسبید کیک شما کاملا پخته است در غیر این صورت مدت زمان بیشتری باید درون فر باقی بماند.

بعد از این که کیک شما پخته شد، بگذارید کیک شما کاملا سرد شود در این مدت به سراغ بقیه ی مراحل پاپ کیک بروید.

۷. در این مرحله کرم کیک را آماده می کنیم، برای این کار ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم. پنیر خامه ای، کره، وانیل و پودر قند را درون آن ریخته و خوب با هم می‌زنیم تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند، شما برای این کار می توانید از هم زن برقی نیز استفاده کنید.

بعد از اینکه مواد کرم کیک را خوب با هم ترکیب کردیم، کرم را درون یخچال قرار می دهیم.

۸. بعد از این که کیک کاملا سرد شد آن را از قالب جدا می کنیم و درون ظرفی ریخته و با دست تا آن جا که می توانید کیک را خرد کنید. برای قسمت های سفت کیک می توانید از چاقو استفاده کنید تا کیک کاملا پودر شود.

۹. سپس کرم کیک را از یخچال بیرون آورده و مرحله مرحله به پودر کیک اضافه کنید و با دست پودر کیک را هم بزنید و تا جایی کرم به پودر کیک اضافه کنید تا کیک پاپ نرم و مرطوبی بدست آورید.

به این دلیل کرم را مرحله مرحله اضافه کنید چون ممکن است قبل از این که همه کرم را به پودر کیک اضافه کنید به بافت نرم و مرطوب پاپ کیک برسید.

برای آن که بفهمید کیک پاپ شما به بافت دلخواه رسیده است با دست به اندازه یک گردو از کیک بردارید و آن را در دست خود گرد کنید، اگر کیک شما ترک برداشت، به این معنی است که نیاز به کرم کیک بیشتری دارد، ولی اگر چسبنده و خیلی مرطوب بود، به این معنی است که کرم آن بیش از حد می باشد.

۱۰. بعد از آماده سازی خمیر کیک پاپ، با دست به اندازه یک گردو از خمیر را بر دارید و با دست گرد کرده و بر روی یک سینی قرار دهید، این کار را ادامه دهید تا تمام خمیر کیک پاپ شما تمام شود.

سپس پاپ کیک ها را درون یخچال قرار دهید تا کمی خود را بگیرند.

۱۱. شکلات سفید را درون ظرفی قرار داده و بر روی بخار کتری یا سماور قرار دهید تا کاملا ذوب شود، شما می توانید بجای شکلات سفید از شکلات تیره نیز استفاده کنید.

کیک‌های پاپ را از یخچال بیرون بیاورید، نوک چوب مخصوص آبنبات را درون شکلات کرده، سپس درون کیک فرو کنید، بعد از این کار با استفاده از چوب آبنبات کیک را درون شکلات فرو کنید تا کاملا به شکلات آغشته شوند.

۱۲. کمی صبر کنید تا روکش شکلات خود را بگیرید، در این مرحله پاپ کیک شما آماده است، میتوانید میل کنید.