املت غذایی خوشمزه است که دارای تنوع زیادی است و در کشورهای مختلف به سبک‌های متفاوتی تهیه می‌شود. املت را می‌توان در وعده‌های مختلف غذایی به خصوص صبحانه استفاده کرد.

املت اسپانیایی یکی از انواع املت‌های خوشمزه که با مواد متنوعی تهیه می‌شود، با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی (برای ۴ نفر)

تخم مرغ: ۴ عدد

ژامبون مرغ: ۴ ورق

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۱ عدد بزرگ

قارچ: ۲۰۰ گرم

پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه املت اسپانیایی

۱. برای تهیه املت اسپانیایی ابتدا فلفل دلمه‌ای را خرد می‌کنیم و به همراه کمی روغن تفت می‌دهیم تا نرم شود، سپس قارچ را به صورت حلقه‌ای خرد می‌کنیم و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا آب اضافی آن تبخیر شود.

۲. پس از اینکه قارچ و فلفل دلمه‌ای به خوبی سرخ شدند، آن‌ها را کنار می‌گذاریم تا از حرارت بیفتند و خنک شوند. در ادامه تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب می‌شکنیم و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم.

۳. حالا تخم مرغ را به خوبی می‌زنیم تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس گوجه فرنگی را خرد کرده و به همراه پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای و قارچ که خنک شده‌اند به تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم. در ادامه ژامبون را نیز خرد کرده و به تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم.

۴. حالا مواد املت را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند. حالا داخل یک ظرف مناسب با قطر حدود ۱۶ تا ۲۰ کاغذ روغنی می‌اندازیم یا در صورت نبود کاغذ روغنی با روغن چرب می‌کنیم و مایه املت را داخل ظرف می‌ریزیم.

۵. فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود، سپس ظرف حاوی مواد را به مدت ۳۰ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می‌دهیم تا املت اماده شود. در پایان چند دقیقه گریل را روشن می‌کنیم تا روی املت رنگ بگیرد.