سیب زمینی سرخ کرده یکی از پیش غذاهای خوشمزه و پر طرفدار دنیاست که در کنار غذهای بسیاری سرو می‌شود. در این مطلب ترفندهای تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و رستورانی را به شما آموزش می‌دهیم.

سیب زمینی سرخ کرده پفکی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

سیب‌ زمینی: ۴ عدد بزرگ

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

آب: به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

۱. برای این‌که سیب‌زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند (قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر نباشد). روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

۲. بعد از آبکش کردن سیب‌زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. در واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می‌توانید فلفل را هم حذف کنید.

۳. حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود.

۴. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید.

سیب زمینی سرخ کرده داخل فر

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده در فر

سیب‌زمینی: ۹۰۰ گرم

روغن گیاهی: ۱ قاشق چای‌خوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل تازه: ۱ نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده داخل فر

در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، دیگر نیازی به سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها روی شعله مستقیم وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان گفت سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها داخل فر، روشی سالم‌ و در عین‌حال کم ضرر است.

در این طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده، اجاق فر را پیش‌ از شروع کار روی ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم و گرم کنید. یک ورقه آلومینیومی را روی سینی فر پهن کنید و تمام سطح آن را با اسپری روغن بپوشانید. سیب‌زمینی‌ها را به‌خوبی بشویید و با ضخامت مورد نظر به‌صورت نوارهای یکسان برش دهید.
در یک کاسه بزرگ، تمام قسمت‌های سیب‌زمینی‌ را به روغن، شکر، نمک و فلفل آغشته و سپس آن‌ها را روی ورقه آلومینیومی داخل سینی فر پخش کنید.
سیب‌زمینی‌ها را به‌مدت ۳۰ دقیقه در فر از پیش گرم‌شده بپزید تا سیب‌زمینی‌ها لطیف و قهوه‌ای شوند.

نکات مهم برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده

برای آن‌که استفاده بیش‌ از حد از روغن برای سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها سلامت شما را به خطر نیندازد، خوب است از اسپری روغن استفاده کنید.

اگر پس ‌از استفاده از این دستورالعمل، متوجه شدید که سیب‌زمینی‌ها نرم شده‌اند، توصیه می‌کنیم پیش ‌از آغاز سرخ‌کردن، آن‌ها را درون مخروطی از آب و نمک بجوشانید تا نیم‌پز شوند. سپس آن‌ها را روی یک دستمال قرار دهید تا خشک شوند و پس‌ از آن، سرخ‌کردن را با استفاده از طرز تهیه سیب زمینی ترد ادامه دهید.

همچنین اگر برای خردکردن سیب‌زمینی‌ها با مشکل مواجه هستید، بهتر است تنها با استفاده از یک چاقوی دالبر، سیب‌زمینی‌ها را به‌صورت زیگ‌زاگ برش دهید تا علاوه‌بر حفظ زیبایی، ظاهری قدیمی و نوستالژیک برای آن‌ها خلق کنید.