دلپذیر یکی از محبوبترین برند های سوپرمارکتی و جزء پیشگامان تولید انواع سس و مربا در ایران و حتی خاورمیانه می باشد که همه مردم ایران تجربه خرید و استفاده از محصولات این شرکت را داشته اند. شرکت کدبانو ، تولید کننده محصولات دلپذیر فعالیت خود را در سال ۱۳۲۸ با تولید چند نوع کمپوت و مربا آغاز نمود. این برند موفق نخستین تولید کننده مربای بدون قند در ایران است و طی مرور زمان رب گوجه فرنگی و انواع سس را به لیست تولیدات خود اضافه کرده است.

کارخانه دلپذیر در زمینی به مساحت ۱۷۵۰۰ متر مربع در ۶۰ کیلومتری تهران واقع شده بود که در سال ۱۳۸۹ طرح کارخانه جدید این مجموعه در زمینی به مساحت بیش از ۱۲۰ هزار متر مریع در منطقه کردان تعریف گردید. این طرح که در سال ۱۳۹۲ با بودجه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسید ، شامل راه اندازی خطوط تولید با استفاده از بروزترین تجهیزات و ماشین الات صنعتی تولید کننده محصولات غذایی اروپا و با مشاوره برترین متخصصان ایتالیایی در این زمینه بوده و موفق به تأسیس سایتی در حد بالاترین استاندارد های جهانی شده است. دلپذیر شرایطی را فراهم کرده تا علاقمندان بتوانند از سیستم خط تولید پیشرفته این کمپانی بازدید نمایند و از نزدیک و روند تولید محصولات آشنا شوند.

دلپذیر؛ اولین تولیدکننده مربای بدون قند در ایران

در بدو تاسیس، فعالیت این شركت تنها در زمینه تولید چند نوع كمپوت و مربا خلاصه می شد. با گسترش فعالیت های شركت برای اولین بار در ایران، موفق به تولید مربای بدون قند شد و تولیدات دیگری نیز از قبیل انواع سس های سرد (مایونز و سس های سالاد)، سس های گرم (انواع كچاپ تند و معمولی) و انواع محصولات كنسروی غیر گوشتی (مایه ماكارونی، خوراك لوبیا چیتی و غیره) نیز به تولیدات این شركت اضافه شد.

این شركت از لحاظ افزایش حجم تولید سالیانه و تنوع محصولات، از پیشگامان صنایع غذایی بوده و همواره سعی بر آن داشته كه محصولات خود را با حفظ معیارهای كیفی و با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و رعایت بهترین روش های تولیدی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید و حاصل تلاش و كوشش مداوم كادر متخصص این واحد تولیدی، دریافت بیشترین نشان استاندارد در گروه شركت های مشابه از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی كشور بوده است.

افتخارات شرکت دلپذیر

شركت كدبانو در روز جهانی استاندارد به عنوان شركت نمونه انتخاب شده و موفق به دریافت لوح زرین برتر از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردیده است.

شركت كدبانو مجموعه متنوعی از محصولات غذایی را با برند دلپذیر، به بازار عرضه نموده كه علاوه بر توزیع كالا در داخل كشور، تولیدات خود را به كشورهای اروپایی، آسیایی و آسیای میانه نیز صادر می نماید. رشد مداوم فروش سالیانه داخلی و خارجی نشان از كیفیت بالا و محبوبیت تولیدات این شركت در میان مصرف كنندگان دارد.

از جمله افتخارات شركت كدبانو دریافت گواهی نامه های مدیریت و مهندسی صنایع غذایی، یكصد برند برتر، واحد تولیدی نمونه، قهرمانان صنعت، ایزو، بسته بندی برتر، قهرمانان صنعت 1387 و 1388، بهترین نام تجاری، بیست برند برتر كشور، سیب طلایی، دكتر هدایت، مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش و جایزه كیفیت تامین كننده برتر می باشد.

محصولات دلپذیر

1- انواع سس شامل سس های کچاب، سالاد و مایونز در بسته بندی های مصرف خانوار، ساشه و گالنی
2- انواع کنسروجات شامل کنسرو لوبیا چیتی، مایه ی ماکارونی، خوراک بادمجان، نخود، ذرت، نخود فرنگی و عدسی
3- انواع شور و ترشی
4- انواع رب و پاساتا( پوره ی گوجه فرنگی)
5- تن ماهی
6- سوپ شامل سوپ قارچ، جو، سبزیجات و گوجه فرنگی
7- چاشنی شامل کشک بادمجان، حمص، باقلاقاتق و میرزا قاسمی

شعار تبلیغاتی دلپذیر

در حال حاضر دلپذیر با شعار تبلیغاتی «تن سالم و دل خوش» فعالیت می‌کند.

لوگوی دلپذیر

لوگوی دلپذیر بارنگ‌های سبز و قرمز نیاز به تغییرات جزئی برای مدرن شدن دارد. مهم‌ترین عنصر موجود در لوگو متأسفانه با فونت یکان طراحی‌شده؛ سبک طراحی از مبانی دیزاین به دور است و از قوانین خاصی پیروی نمی‌کند. همچنین سایه‌های مشکی در ذات، به مواد‌غذایی مرتبط نیست. لزوم برخورداری از یک استراتژی طراحی هدفمند در به‌کار‌گیری عناصر هویت‌سازمانی از الزامات هر برند است. متأسفانه برند دلپذیر در استفاده از انواع عناصر هویت بصری و کلامی دارای هویت مشخص و ثابتی نبوده و طراحان بنا به سلیقه خود صدمات زیادی به برند وارد کرده‌اند. از طرف دیگر مشخص نکردن مخاطبان برند در طراحی فعالیت‌های ارتباطی و استمرار آنها منجر به عدم‌اطمینان به برند در ضمیر ناخودآگاه خواهد شد.

به‌صورت کلی برند‌های ایرانی دغدغه زیادی درباره لوگوی خود دارند و آن‌هم این موضوع است که لوگو نباید تغییر کند اما در 130 سال گذشته کوکاکولا حداقل هشت بار لوگویش تغییر کرده و اتفاقاً آخرین لوگوی این برند بسیار نزدیک است به لوگوی این برند در سال 1930 یا لوگوی شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز، پپسی، اپل و. . . نیز تغییر پیدا کرده‌ است.