دانستن یک سری از ترفندها به ما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان و به ساده‌ترین روش‌ها غذای خوشمزه‌ای تهیه کنیم و در زمان آشپزی خیلی راحت و تمیز و سریع می‌توانیم کارهایمان را انجام بدهیم. در این مطلب برخی از این ترفندها را به شما آموزش می‌دهیم.

محافظت از دستها هنگام بریدن فلفل های تند

به جای استفاده از دستکش هنگام برش فلفل تند، می‌توانید از روغن نباتی یا روغن زیتون استفاده کنید. قبل از برش فلفل، یک قاشق چایخوری از آن را روی دستان خود بریزید و آن را مالش دهید. روغن یک سد ضخیم ایجاد می‌کند تا فلفل به پوست شما آسیب نرساند.

پوست گرفتن سریع و آسان گوجه فرنگی

محبوب‌ترین راه پوست گرفتن گوجه فرنگی، قرار دادن آنها برای چند ثانیه در آب داغ است. با این وجود یک روش حتی سریع‌تر هم وجود دارد، به این صورت که به سادگی یک گوجه فرنگی را سر چنگالی قرار بدهید و آن را روی یک مشعل گرم نگه دارید. حتما آن را حدود 10 سانتی متر بالاتر از شعله نگه دارید تا نسوزد.

استفاده از برگ های کاهو برای حفظ آووکادو

از برگ‌های کاهو می‌توان به عنوان یک بسته دوستدار محیط زیست استفاده کرد. یک آووکادوی برش خورده را داخل برگ‌های کاهو قرار بدهید و آن را به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری کنید. با این روش تازه می‌ماند و رطوبت آن از بین نمی‌رود.

ترفندی برای گرفتن آب سیب

شما هنوز هم می‌توانید از آب سیب تازه لذت ببرید حتی اگر آبمیوه گیری نداشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب را درون فریزر قرار بدهید و بگذارید تا کاملاً منجمد شود. سپس آن را بیرون آورده و بگذارید یخ آن کاملا ذوب شود. به راحتی سیب را با دست خود فشار دهید تا آب سیب به دست آورید.

استفاده از حلقه‌های پخت هنگام تهیه کباب

اگر تصمیم دارید برای تهیه کباب خود از کباب‌پز استفاده کنید، هرچه آشفتگی کمتری داشته باشد بهتر می‌شود. فقط قرار دادن آنها در بالای حلقه‌های پخت می‌تواند در زمان صرفه جویی کرده و پس از آن تمیز شود.

استفاده از مخلوط کن برای خرد کردن گوشت

یک میکسر می‌تواند تقریباً به هر نوع گوشت پخته شده برای خرد کردن کمک کند. مرغ، بوقلمون، گوشت گوسفندی یا گوشت گاو. حدود 2 دقیقه از میکسر با سرعت کم استفاده کنید و سپس آماده اضافه کردن آن به ظرف مورد علاقه خود شوید.

استفاده از روغن‌های اسانسی هنگام برش پیاز

برخی از روغن‌های اسانسی می‌توانند هنگام تهیه پیاز از گریه شما جلوگیری کنند. می‌توانید اسانس میخک را با آب گرم به یک کاسه اضافه کنید و کنار میز برش خود قرار دهید.