چیز برگر، غذای محبوب بین المللی

یکی از محبوبترین انواع برگر در سراسر دنیا، چیز برگر هست و همانطور که از اسم این غذا مشخص هست، از ترکیب همبرگر و پنیر چدار تهیه می‌شود که دارای طعمی دلچسب است.

کالری بالای چیز برگر عمدتا مربوط به پنیر چدار هست و اگه تمایل به مصرف غذای ساندویچی با میزان کالری کمتری دارید، همبرگر یا چیکن برگر جایگزین‌های بهتری هستند. توجه داشته باشید که کالری چیز برگر برای هر نفر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری هست.

سرخ کردن، کبابی کردن روی ذغال (همان چیزبرگر ذغالی) ‌و گریل کردناز روش های رایج برای درست کردن چیزبرگر هستند که بیشتر رستوران‌ها از گریل برای طبخ و آماده کرده چیزبرگر استفاده می‌کنند.

پنیر چدار، رایج‌ترین پنیر مورد استفاده برای درست کردن چیزبرگر هست اما بنا به سلیقه می‌توان از پنیر موزارلا، پنیر پیتزا و پنیر سوئیسی هم استفاده کرد.

مواد لازم پخت چیزبرگر (برای ۴ نفر)

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم

آرد سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

پنیر چدار: ۴ عدد

تخم مرغ: ۱ عدد

نان همبرگر: ۴ عدد

پودر سیر: ۲ قاشق مربا خوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی

دستور پخت (نحوه آماده کردن چیزبرگر)

۱. بعد از شستن و پوست گرفتن پیاز، به صورت ریز رنده می‌کنیم و آب پیاز می‌گیریم. سیر هم به همین شکل بعد از شستن و پوست گرفتن رنده می‌کنیم و به همراه پیاز به گوشت چرخ‌کرده اضافه و خوب ورز می‌دهیم. سپس بافت گوشت را باز و پودر سیر، نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم و دوباره تا زمانی که این مواد به کل بافت گوشت برسند ورز می‌دهیم.

۲. یک تخم مرغ را به ترکیب گوشت اضافه می‌کنیم و تا زمانی که بافت گوشت یکدست شود ورز می‌دهیم.

۳. به میزان کافی آرد سوخاری در داخل ظرف حاوی گوشت می‌ریزیم و تا زمانی که مایه سفت شود ورز می‌دهیم. مراقب باشید که آرد سوخاری به میزان زیاد استفاده نکنید.

ورز دادن را تا زمانی که تا طعم آن بر گوشت قالب شود ادامه می‌دهیم. مایه گوشت را ۴ قسمت می کنیم و با کف دو دست آن‌ها را گرد و تخت می‌کنیم تا شبیه همبرگر شود.

۴. ضخامت برگرها نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد چون مغز پخت نمی شوند.چیز برگر های آماده شده را در کیسه فریزر قرار می دهیم و کیسه را روی آن نیز می کشیم و تمامی مایه چیز برگر ها را که آماده کردیم به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

۵. درون یک ماهیتابه به میزان مناسب روغن می‌ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می‌دهیم تا کف تابه داغ شود و چیزبرگرها را درون ماهیتابه می‌گذاریم تا با حرارت ملایم کاملا سرخ و مغز پخت شوند و همین کار را برای طرف دیگر انجام می‌دهیم.

۶. نان همبرگر را باز و داخل آن را خالی می‌کنیم و سس دلخواه ( مایونز، فرانسوی یا کچاب) را درون آن می‌ریزیم و با قاشق آن را در سطح نان کاملا پخش می‌کنیم. نوبت شستن و خرد کردن خیار شور، گوجه و کاهو هست تا آماده گذاشته شدن در نان شوند.

۷. بعد از سرخ شدن برگرها، یک لایه پنیر چدار را بر روی برگرهای داغ قرار می‌دهیم تا شکل آب شده به خود بگیرند و داخل نان‌ها قرار می‌دهیم و در مرحله آخر خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی را بر روی چیزبرگرها می‌گذاریم.

۸. برای سرو چیزبرگرها را به همراه مقداری چیپس یا سیب زمینی سرخ شده درون یک بشقاب می‌گذاریم.