روز کانادا نام روز ملی کشور کانادا است که در تمامی استان‌های آن کشور به عنوان تعطیل رسمی شناخته شده‌است. مردم کانادا در این روز با برگزاری مراسم هایی، فرهنگ، تاریخ کشور و دست آورد های خود را در طی این سال ها به نمایش می گذارند.

تولد کانادا را با مجموعه ای از غذاهای خوشمزه مانند پوتین سنتی یا کیک قرمز و سفید جشن بگیرید. در این مطلب تصاویر غذاهای خوشمزه برای بزرگداشت روز کانادا را به شما نمایش می‌‌دهیم.

Maple Bacon Crack

این غذا برای جمع مهمانی شما مناسب بوده و میهمانان شما پس از خوردن آن خوشحال شده و درخواست تکه‌های بیشتر خواهند داشت!


Spicy Caesar

نوشیدنی سزار یک کوکتل محبوب در کاناداست و در هر نوار و یا رستوران در دسترس است.

Maple-Bacon Waffle Bake

وقتی بیکن ترد، وافل و شربت افرا دلپذیر در یک ظرف ترکیب می‌شوند، ترکیبی بی‌نظیر برای یک صبحانه دلچسب دارید.

Nanaimo Bars

این دسر مخصوص شهر nanaimo در ایالت بریتیش کلمبیا است و یکی‌ از دسر‌های محبوب کانادایی‌ها است.

Maple Old Fashioned

یک کوکتل کلاسیک به سبک قدیمی

Beef Stroganoff Pie Cups

این غذا گوشت گوساله تهیه می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد.

Butter Tarts

تارت کره ای غذایی غنی، خوشمزه و عالی کانادایی است که به اواخر قرن نوزدهم بر می‌گردد. تارت کره‌ای در کمال سادگی بیش از اندازه‌اش، بسیار خوشمزه است. این تارت توسط خمیر ورقه‌ای شیرینی پزی پخته و داخل آن با کره، شکر و تخم مرغ پر می‌شود که برخی‌ها کشمش هم به آن اضافه می‌کنند.

Lobster Rolls

کانادا کشور عظیمی با غذاهای دریایی شگفت‌انگیز بوده و چشیدن طعم سالمون آتلانتیک و پسفیک، سالمون دودی، قزل‌آلای کانادایی و خرچنگ‌های ساحل شرقی، از تجربیاتی که در کانادا نباید از دست بدهید. در این بین «رول خرچنگ نوا اسکوشن» (Nova Scotian lobster roll) یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی به شمار می‌آید.

Pillsbury™ Tourtière

این غذا دارای ریشه فرانوسی-کانادایی است و قدمت آن به سال ۱۶۰۰ میلادی باز می‌گردد.

گفته می‌شود که نام این غذای مردم کانادا از کَشتی که در آن پخته شده برداشته شده است. Tourtiere به طور معمول با گوشت خوک، گوشت گاو، گوشت گوساله، گیاهان و ادویه جات پر شده، البته در بعضی از شهرهای ساحلی کانادا از ماهی نیز استفاده می‌شود.

Poutine

کمتر غذای کانادایی به اندازه‌ پوتین در جهان شناخته شده است. سیب‌زمینی سرخ‌ کرده، قطعات پنیر و سس آب گوشت ترکیب می‌شوند تا این طعم رؤیایی را شکل دهند. این غذای کانادایی-فرانسوی که قیمت مناسبی هم دارد، امروز به حدی محبوب شده که در هر جای دنیا می‌توانید آن را بیابید. مدل کلاسیک آن به تنهایی عالی است، اما تاپینگ‌هایی مانند تکه‌های بیکن و گوشت دودی به آن طعمی بی‌نظیر می‌بخشند.

Cinnamon Sugar Doughnut Minis

کانادا بیشترین فروشگاه‌ دونات فروشی در دنیا را دارد و مردم کانادا به دونات علاقه ویژه‌ای دارند.

Canada Flag Cake

با تهیه و تزئین یک کیک خوشمزه با طرح پرچم کانادا جشن روز ملی کانادا را تکمیل کنید.

 

Slow-Cooker Roast Chicken

تهیه مرغ به این روش یکی از ساده‌ترین روش‌هاست و یک مرغ با طعم عالی خواهید داشت.

Peameal Bacon

آن چه در کانادا به عنوان پیمل بیکن شناخته می شود در سراسر دنیا آن را به عنوان بیکن کانادایی می شناسند. این غذا برخلاف بیکن سنتی که از گوشت شکم گرفته می شود، نسخه کانادایی بیکن است که از گوشت بدون استخوان است که از قسمت عقب دنده درست می شود. این گوشت مرطوب شده و آن را در آرد ذرت چرخانده تا پوسته آن زرد رنگ و پوشیده از آرد ذرت شود. این غذا، آبدار تر از بیکن آمریکایی است البته نازک تر و خوشمزه تر است. در طول قرن کانادا صادر کننده گوشت به انگستان بوده است و در آن زمان از نخود زرد برای حفظ و نگهداری گوشت استفاده می کردند که با گذشت سال ها به ذرت تغییر پیدا کرد. Carousel Bakery در بازار سنت لارنس تورنتو، بهترین و مشهور ترین ساندویچ های بیکن کانادایی موجود است.