احتمالا برای شما هم غذای رستوران دارای عطر و طعم خوشمزه و متفاوتی است. سرآشپزهای رستوران‌ها برای آشپزی ترفندهایی دارند که در این مطلب برخی از آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

حفظ آب گوشت

یک استیک خوب نباید مزه خشک داشته باشد. برای جلوگیری از خشک شدن، آن را مستقیم روی آتش قرار ندهید، دور آن فویل آلومینیومی بپیچید. این کار باعث می‌شود آب گوشت حفظ شود.

شلوغ نکردن تابه

هرگز غذاها را به طور فشرده در تابه قرار ندهید. علاوه بر این که از لحاظ بهداشتی اشتباه است، تاثیر خوبی بر روی عطر و طعم غذا ندارد. جهت پیشگیری از این اتفاق، چند سانتی متر بین هر تکه غذا فاصله بگذارید تا علاوه بر اطمینان از طعم غذا، به خوبی مغزپخت شوند.

استفاده از نمک برای خرد کردن سبزیجات

اگر روی تخته کمی نمک بریزید، بعد از خرد کردن سبزیجات روی تخته پخش نمی‌شوند.

نگه‌داری ادویه جات در جای مناسب

همیشه ادویه های خود را در جای خنک و تاریک نگه دارید. هرگز آن ها را در بالای اجاق نگذارید چرا که گرما باعث می‌شود طعم آن‌ها تغییر کند.

موجود داشتن مواد ضروری برای آشپزی

همیشه کم و کسری‌های یخچال خود را یادداشت نموده و آن را تهیه کنید. با خلاقیت خود، مرغ، گوشت، همبرگر و سبزیجات را آماده در یخچال داشته باشید.

خاموش کردن اجاق گاز قبل از پختن تخم مرغ‌ها

ترفند بزرگترین آشپزهای دنیا این است که تخم‌مرغ‌های بزرگ را خیلی نپزند. همیشه قبل از پختن کامل زیر گاز را خاموش کنید، حرارت باقی مانده، آن را خواهد پخت.

اضافه کردن نمک به آب پاستای در حال جوش

هنگامی که پاستا درست می‌کنید نمک به آب جوش آن اضافه کنید . 1 یا 2 قاشق سوپ خوری کافی است و تا زمانی که حل شود هم بزنید. این کاری ساده است و طعم غذا را زیاد می‌کند.

استفاده از آب پاستا برای ساخت سس پاستا

قبل از دور ریختن آب پاستا، یک فنجان از آب پاستا را به سس اضافه کرده سپس پاستا را مستقیما به داخل قابلمه اضافه کنید. این آب شور طعم بیشتری به غذا داده و به دلیل نشاسته موجود در آن، غلظت و طعم سس را با پاستا هماهنگ می‌کند.

جدا نکردن ریشه‌ی پیاز

برای اینکه بتوانید پیازها را مرتب و طور مساوی خرد کنید ریشه آن را جدا نکنید. پیاز را در جهت افقی برش دهید و سپس عمودی تا بتوانید آن را کاملا ریز و یکدست کنید.

استفاده از حوله کاغذی یا روزنامه برای نگهداری سبزیجات

اگر می‌خواهید غذاهای خود را دور نریزید با بسته بندی کردن آن در یک حوله کاغذی خشک یا روزنامه، عمر آن‌ها را طولانی‌تر کنید. با این کار از رسیدن اکسیژن به آن‌ها جلوگیری کنید. پرکردن بیش از حد یخچال باعث می‌شود غذاهای شما سریعتر به انقضا برسد.