یکی از مشکلات سرخ کردن بادمجان نیاز به مصرف روغن فراوان است. چنانچه دنبال روشی برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم هستید، این مطلب را بخوانید.

روش اول: بعد از پوست کندن بادمجان‌ها، آنها را بشویید و روی آن‌ها را نمک بریزید و یا در آب نمک بخوابانید و بعد از خشک شدن بادمجان‌ها آن‌ها را سرخ کنید.

روش دوم: بعد از شستن و پوست کندن بادمجان‌ها می‌توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. یعنی سفیده تخم مرغ را هم بزنید و بعد دستتان را خیلی خیلی کم آغشته با تخم مرغ کنید و بادمجان‌ها را تخم مرغی کنید. سپس داخل روغن سرخ کنید.

روش سوم: این روش به نظر بهترین روش است و این روش را توصیه می‌کنیم. قبل از سرخ کردن بادمجان‌ها را به کمی ماست آغشته کنید و بعد آن‌ها را سرخ کنید. می‌توانید بادمجان‌ها را در ماست بخوابانید و در یخچال یک ساعتی بماند سپس ماست را کامل از روی آن‌ها پاک کنید و بعد سرخ کنید. خیلی خوب سرخ و طلایی خوشرنگ می‌شوند.

روش چهارم: بادمجان‌ها را بعد از پوست کندن بشویید و بعد از اینکه مقداری آبشان رفت، با قلم موی آشپزی (فرچه سیلیکونی) روغن را روی آن بمالید. سپس آن‌ها را درون سینی بچینید و بعد درون مایکروفر بگذارید و به مدت 10 دقیقه با مایکروفر بادمجان‌ها را سرخ کنید. هر چقدر دوست دارید طلایی شود از گریل هم استفاده کنید.

روش پنجم: بعد از شستن بادمجان‌ها را درون مایکروفر بگذارید و 3 الی 5 دقیقه بگذارید آبشان کشیده شود و بعد درون روغن سرخ کنید. اینطوری نصف روغنی که همیشه استفاده می‌کنید مصرف می‌شود.

روش ششم: بعد از برش زدن و شستن بادمجان‌ها بگذارید خشک شوند و بعد آنها را برش بزنید. سپس در ماهیتابه بچینید و کمی نمک روی آن‌ها بپاشید و حدود نصف استکان آب به آن اضافه کنید. در صورتی که بادمجان‌ها نازک برش داده شده مقدار آب کمتری بریزید، در ماهیتابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. زمانی که آب به خورد بادمجان رفت و بادمجان نرم شد، یکی دو قاشق روغن و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید و بگذارید سرخ شود.

روش هفتم: در این روش برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم، آب و نمک می‌گذاریم (نمک به مقدار لازم، که بادمجان‌ها شور نشوند.) به جوش بیاید و بادمجان‌ها را که به تکه‌های دلخواه برش دادیم؛ حدود دو الی سه دقیقه می‌گذاریم بجوشند. آنها را داخل آبکش می ریزیم تا آب زیادی بادمجان برود. سپس آن‌ها را سرخ می‌کنیم.

روش هشتم: بعد از خرد کردن و شستن بادمجان‌ها بگذارید خشک شوند، درون ماهیتابه مقدار کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن، بادمجان‌ها را داخل روغن بچینید و سپس درب ماهیتابه را بگذارید و شعله را زیاد کنید تا هم بخار پز شوند و هم سرخ شوند در این روش هم خواهید دید که بادمجان‌ها را با روغن کم سرخ کرده‌اید.